Weekenbijlage EeSiOn
3de kwartaal 2005

Het aanbrengen van de bovenleiding op HSLlijn 4 gaat ook al vlot.
Hier, tussen station Antwerpen Luchtbal en Noorderdokken, wordt reeds het 2de spoor onder draad gebracht.
Loc 8271 zorgt op 31 mei voor de vlotte vooruitgang.
Een goede maand geleden was het "oerwoud van onkruid" langs lijn 27A te Mortsel (achter 't vliegveld) nog vakkundig met de grond gelijk gemaakt en dit vrijwel over de volledige lengte van de berm.
Hierdoor kon men zich tenminste op verschillende plaatsen zetten voor een goede foto met voldoende overzicht.
Hoe het er momenteel bijstaat weet ik niet juist, maar waarschijnlijk zal de begroeiing nog niet te fors toegenomen zijn.
Met het betere weer volgende week is dit misschien een gelegenheid om eens te gaan kijken?
Op 16 juni reed 2317 o.a. een keer op en neer naar Essen i.v.m. de telecommeetritten.
Hier op lijn 12 te Heide Kalmthout.
Een 16 te Antwerpen!
Op 26 juni reden er 's morgens heel vroeg vanuit Luik enkele treinen om de feestbeesten van de City Parade thuis te brengen.Eén van deze treinen reed naar Antwerpen Berchem en leeg verder tot op het Antwerpse Schijnpoort om daar de loc om te wisselen voor vertrek naar Welkenraedt.
Tot mijn geluk werd de trein te Antwerpen Oost even opzij getrokken zodat ik deze foto kon maken.
Ze konden wel niet allemaal mee op de foto, maar de 1604 sleepte 11 rijtuigen M4.
Op 27 juni reed Infraloc 6304 door het station van Duffel met een boel werkwagons én een hoop
wagons met dwarsliggers achteraan de trein.
Op 29 juni hadden we met twee een bezoek gebracht aan TUC-Rail te Antwerpen Noord.
Jammer genoeg viel er die week al niet veel te beleven, en die dag nog minder.
Daarenboven was het vrijwel de hele ochtend grijs geweest, tot zo'n uurtje voor we naar huis gingen.
Nog net op tijd hoorden we over een transport van 62'ers van Schaarbeek naar TC Antwerpen, en dit door een loc van TUC-Rail.
Daarom zijn we ons nog even in de bocht van Ekeren gaan kijken, waar we dan deze opname nog konden maken.
Maldegem zendt zijn zonen uit!
En nog wel met motorwagen 4403 die een hele rit naar Spontin en terug mocht verzorgen.
Een prima initiatief van het SCM, dat werd vereeuwigd bij de doorrit te Jette zondagochtend 07/08/2005
Op 23 juli ben ik even over en weer naar Wijgmaal gereden om een Intersoctrein op foto te gaan zetten.
Tot mijn groot genoegen zag ik dat deze trein gesleept werd door 2 elektrische locs; 2726 op kop en daarachter 2138

Motorwagen 4506 te Gemenne op 31 juli 2005
Een mens zou soms een moord begaan om nog eens een 62'er deftig te zien dieselen.
Zoals hier op lijn 27A te Mortsel op 10 augustus 2005 met een korte infratrein.
En tussen () : had men hier in het voorjaar de begroeiing fameus met de grond gelijk gemaakt, dan staan het onkruid en andere gewassen weer lekker heuphoog.
Binnen niet al te lange tijd zal het zicht hier terug ferm verminderd zijn.
Ik hoor jullie al denken; "Nou weer een foto van de lijn 27A daar achter 't vliegveld?!".
En wat kan ik daar nou op zeggen? Dat voor mij de benzine ook duur is ;-) en dat mijn moto meer op stal staat dan vroeger :-(
En dan dat weer, 't was in augustus niet echt ferm.
Daarom blijf ik liever wat bij mij in de buurt, en dat plekje daar is wel echt leuk.
Zo zie je op 22 augustus loc 7847 voorbijrazen met een röbeltrein vol sporen voor de werf te Antwerpen.
Enkele weken geleden kon u van mij al een Intersoc zien te Wijgmaal, nu passeerde mij er eentje te Duffel.
Op 28 augustus laatstleden reed 2743 hier met een sleep van 15 rijtuigen
En hop, voor deze bijlage nog maar eens naar lijn 27A te Mortsel.
Op zaterdag en zondag 3 en 4 september was er een grote uitwisseling van locs van de reeks 77 tussen verschillende depots.Ik had er 2 gepland om te fotograferen op zaterdag, maar ééntje heb ik gemist door mezelf op een verkeerde plaats te bevinden.
 Ja toch :-(   Maar goed: ik heb Z16088 kunnen fotograferen (van Ronet naar Antwerpen Noord) en daarin zaten de locs 7725, 7729, 7723, 7726 en 7728.    De nrs 7724 en 7727 waren ook voorzien, doch niet aanwezig in de overbrengingsrit.